گیلکی زوان ٚ آمۊجش

گیلکی داشتداری ره

گیلکی زوان ٚ آمۊجش

گیلکی داشتداری ره

گیلکی زوان ٚ آمۊجش
آخرین نظرات

دؤمۊتن (لقد کردن) domutən

يكشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۸، ۰۹:۴۳ ب.ظ

صرف فعل گیلکی دؤمۊتن/ فارسی لقد کردن

ۊ (u)/ ؤ (o)

 

¤ ماضی ساده (لقد کردم، ...)

 مثبت : دؤمۊتم، دؤمۊتی، دؤمۊت، دؤمۊتیم، دؤمۊتین، دؤمۊتن 

 منفی : دؤنؤمۊتم، دؤنؤمۊتی، دؤنؤمۊت، دؤنؤمۊتیم، دؤنؤمۊتین، دؤنؤمۊتن

 ---------------------------------

 ¤ ماضی نقلی (لقد کرده‌) » دؤمۊته

 ---------------------------------

¤ ماضی بعید (لقد کرده بودم، ...)

ؤ (u)

 مثبت : دؤمۊته‌بؤم،  دؤمۊته‌بی، دؤمۊته‌بؤ، دؤمۊته‌بیم، دؤمۊته‌بین، دؤمۊته‌بؤن

 منفی :  دؤنؤمۊته‌بؤم،  دؤنؤمۊته‌بی، دؤنؤمۊته‌بؤ، دؤنؤمۊته‌بیم، دؤنؤمۊته‌بین، دؤنؤمۊته‌بؤن

 ---------------------------------

¤ ماضی التزامی (لقد کرده باشم ...)

ۊ (u)

 مثبت : دؤمۊته‌بۊم،  دؤمۊته‌بی، دؤمۊته‌بۊ، دؤمۊته‌بیم، دؤمۊته‌بین، دؤمۊته‌بۊن

 منفی :  دؤنؤمۊته‌بۊم،  دؤنؤمۊته‌بی، دؤنؤمۊته‌بۊ، دؤنؤمۊته‌بیم، دؤنؤمۊته‌بین، دؤنؤمۊته‌بۊن

 ---------------------------------

¤ ماضی تمنایی (لقد می‌کردم، ...)

 مثبت : دؤمۊته‌نأبؤم، دؤمۊته‌نأبی، دؤمۊته‌نأبؤ، دؤمۊته نأبیم، دؤمۊته‌نأبین، دؤمۊته‌نأبؤن

 منفی1 :  دؤمۊته ننابؤم/ ننابی/ ننابؤ/ ننابیم/ ننابین/  ننابؤن 

 منفی2 : دؤنؤمۊته نابؤم/ نابی/ نابؤ/ نابیم/ نابین/ نابؤن

 ---------------------------------

¤ ماضی ملموس (داشتم لقد می‌کردم، ...)

 مثبت :  دؤمۊته دؤبؤم/ دبی/ دؤبؤ/ دبیم/ دبین/ دؤبؤن

 منفی :  دؤمۊته دننه‌بؤم/ دننه‌بی/ دننه‌بؤ/ دننه‌بیم/ دننه‌بین/ دننه‌بؤن

 ---------------------------------

¤ مضارع ملموس (دارم لقد می‌کنم، ...)

 مثبت : دؤمۊته درم/  دری/  دره/  دریم/  درین/  درن

 منفی : دؤمۊته دننم/ دننی/ دننه/ دننیم/ دننین/ دننن

  ---------------------------------

¤ مضارع اخباری (لقد می‌کنم، ...)

 مثبت : دؤمۊجنم، دؤمۊجنی، دؤمۊجنه، دؤمۊجنیم، دؤمۊجنین، دؤمۊجنن 

 منفی : دؤنؤمۊجنم، دؤنؤمۊجنی، دؤنؤمۊجنه، دؤنؤمۊجنیم، دؤنؤمۊجین، دؤنؤمۊجنن

 ---------------------------------

¤ مضارع التزامی (لقد کنم، ...)

 مثبت : دؤمۊجم، دؤمۊجی، دؤمۊجه، دؤمۊجیم، دؤمۊجین، دؤمۊجن

 منفی : دؤنؤمۊجم، دؤنؤمۊجی، دؤنؤمۊجه، دؤنؤمۊجیم، دؤنؤمۊجین، دؤنؤمۊجن

 ---------------------------------

¤ فعل امر  :  دؤمۊج (=لقد کن)
¤ فعل نهی :  دؤنؤمۊج (=لقد نکن)

  • بخساد

صرف فعل گیلکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هلأ بنأ نؤبه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی