گیلکی زوان ٚ آمۊجش

گیلکی داشتداری ره

گیلکی زوان ٚ آمۊجش

گیلکی داشتداری ره

گیلکی زوان ٚ آمۊجش
آخرین نظرات

ترتیب هسته و وابسته در زبان گیلکی

شنبه, ۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۰ ب.ظ

⚡️ به ترتیب هسته و وابسته و نحوه اضافه شدن وابسته‌ها در تصویر دقت کنید.

ترتیب هسته و وابسته در زبان گیلکی

ترجمه آخرین جمله به زبان فارسی: 

نور چراغ زرد تیر میدان اول شهر زیبای ما 


🔰 مثال‌های بیشتر:


گیلکی: لاکۊ «خؤنه»

فارسی: خونه‌ی دختر


گیلکی: می لاکۊ «خؤنه»

فارسی: خونه دختر من


گیلکی: می پیلا لاکۊ «خؤنه»

فارسی: خونه دختر بزرگ من


گیلکی: می پیلا لاکۊ «خؤنه» جؤر

فارسی: بالای خونه دختر بزرگ من


گیلکی: می پیلا لاکۊ «خؤنه» جؤر طبقه

فارسی: طبقه‌ی بالای خونه‌ی دختر بزرگ من


گیلکی: می پیلا لاکۊ «خؤنه» جؤر طبقه هال ٚ مئن

فارسی: داخل هال طبقه‌ی بالای خونه‌ی دختر بزرگ من


گیلکی: می پیلا لاکۊ «خؤنه» جؤر طبقه هال ٚ مئن ٚ فرش

فارسی: فرش داخل هال طبقه‌ی بالای خونه‌ی دختر بزرگ من

نظرات  (۰)

هیچ نظری هلأ بنأ نؤبه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی